Verrassingen ☺ - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Lennart en Nanda - WaarBenJij.nu Verrassingen ☺ - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Lennart en Nanda - WaarBenJij.nu

Verrassingen ☺

Blijf op de hoogte en volg Lennart en Nanda

18 April 2014 | Malawi, Blantyre

Het leven staat vol verrassingen. Tenminste voor mij (Nanda) dan… verder wist bijna iedereen er al van af. Op 18 maart ging ik samen met Lennart mijn ‘verjaardagspakketje’ ophalen, zoals we wel eerder bij deze man een pakketje opgehaald hebben. Tot mijn grote verrassing stonden MIJN OUDERS daar in MALAWI. Geweldig!!!! Ik had me geen mooier cadeau kunnen wensen hier.

Wel leuk om te weten, dat ik hun even erg zenuwachtig heb gemaakt aangezien ik een verassing voor Len had geregeld om ons 10-jarig jubileum te vieren. Verrassing ;-P.. hihi Gelukkig was dit het weekend ervoor. We zijn gaan mountainbiken tussen de zebra’s en giraffen in.

De volgende ochtend stond de volgende verrassing te wachten: We gingen met z’n allen op vakantie..

De reis begon in Zomba (berg) waar we lekker hebben gewandeld. De volgende morgen werd ik door Len verrast in een versierd huisje, met de lekkerste chocoladetaart die hij in Blantyre had kunnen vinden ☺ (hoe maak je een vrouw blij). Mijn ouders hadden een heleboel cadeautjes van familie mee die in de koffers waren mee gevlogen. Nogmaals, onwijs bedankt voor alle lieve kaartjes, lekkernijen en mooie cadeautjes!!

Na Zomba kwam de volgende verrassing van mijn ouders: Voor onze beide verjaardagen gingen we naar het Liwonde Safari Park, waar een superluxe lodge op ons stond te wachten. Hier hebben we twee autosafari’s (ook ‘s avonds), een safariwandeling en een bootsafari gemaakt waar we heel dichtbij antilopen, wrattenzwijnen, olifanten en een wilde kat kwamen. Heel mooi en heel ontspannen. Een bijzondere plek om je verjaardag te vieren.

Om deze vervelende trip af te maken zijn we nog een paar dagen naar het beroemde Lake (1 vd grootste meren in Afrika) gegaan, waar we lekker hebben gezwommen en gesnorkeld. ‘vrijwilligerswerk is zo zwaar..’

De laatste dagen hebben m’n ouders een bezoekje gebracht aan ons werk. Op de TTC vielen we met onze neus in de boter, aangezien er net die dag een lunch voor alle studenten was georganiseerd en we op het podium moesten zitten met alle leraren. En aangezien oudere mensen hier veel status hebben, werden ze als koningen behandeld.

Helaas vliegt de tijd altijd als je het naar je zin hebt, en kwam het afscheid vervelend *** dichtbij. Gelukkig was het vliegveld van Blantyre weer open en konden mijn ouders weer veilig naar huis. En blijven wij hier achter… heel vreemd. Maar wat was deze reis bijzonder!

Gelukkig stond thuis onze pup (Peppa) alweer dolblij op ons te wachten om weer alle aandacht te ontvangen. Ze werd lekker verwend en kan al een hoop trucjes, al kon ze niet echt haar energie kwijt. Daarom hebben we twee weken geleden onze tweede pup (Ziko – allebei afkortingen van Malawiaanse woorden) opgehaald. Vanaf het moment dat ze elkaar zagen waren ze helemaal verkocht aan elkaar en zijn het net twee dolle stieren die achtjes door de tuin heen rennen. Ze kunnen geen moment zonder elkaar. Alleen heeft Peppa besloten om niet meer te luisteren en alles te doen wat niet mag, dus zijn we nu dus even bezig met een spoedcursus puppy- regels. Helaas hebben de tuin en de kippen er in de tussentijd al aan moeten geloven.. Toch logisch dat als Lennart een paar worteltjes oogst, dat zij dan de rest mogen uitgraven ;-P En waarom mag je nou niet door het maïs veld van de guard rennen of de kippen even opjagen?

Tussendoor hebben we nog een paar leuke uitjes gehad naar het zwembad en naar onze favoriete kroeg, samen met wat Nederlanders die hier al een tijdje wonen en 4 Nederlandse studenten die voor 3 maanden op de TTC zijn. Heel gezellig! En ook hebben we na 5 maanden eindelijk een sportclub gevonden voor mzungus. Haha..we konden na 2 keer trainen gelijk niet meer lopen.

Wij gaan ons nu voorbereiden op het Paasweekend. We vertrekken morgenvroeg om de hoogste berg van centraal Afrika beklimmen: ‘Mount Mulanje’.

Op het werk is er ook weer een hoop gebeurd..dit kunnen jullie lezen in de nieuwsbrief die er op z’n Malawiaans ‘bijna’ aan komt.

Bij al deze verhalen horen nog veel meer foto’s.. dus geniet ☺

  • 18 April 2014 - 20:22

    Gert:

    Ook wij hebben van ons bezoek genoten. zoveel gezien en zeker heel veel niet gezien.
    Eregast zijn was eerst een raar gevoel, maar daar aan gewend raken ging al snel.
    Langs deze weg een ieder bedankt voor het geheim houden, zelfs tot de laatste uurtjes was dit gelukt.
    Wij zijn nu gaan begrijpen waarom ze daar heen gaan.

  • 18 April 2014 - 21:46

    Kathy:

    Wat een gezellig verhaal weer! Van de fotoos geniet ik helemaal erg, lekker jullie koppies ff te zien.
    Xkathy

  • 18 April 2014 - 22:26

    Nanda:

    Dankjewel pap en Kathy!

    Let op: voor alle fotos van dit bericht-->ga naar het overzicht!

  • 18 April 2014 - 22:33

    Laura:

    Hoi lieverds!
    Wat fijn om weer een berichtje te lezen!
    Ik had al het een en ander gehoord van Nan, maar leuk dat ik nu ook de foto's kan zien!
    Heel veel plezier dit weekend! Doe voorzichtig op de berg! Hebben jullie trouwens wel een goed outfit kunnen vinden?
    Fijne pasen!! :)
    Xxx Lau

  • 19 April 2014 - 00:40

    Karin:

    Jaloers!
    Ik begrijp jullie ervaringen. Geniet ervan. Ik hoorde dat het misschien wat langer gaat duren? xxx Karin

  • 19 April 2014 - 09:54

    Marry:

    Ontroerend mooi! ik had al een aantal foto's van Gert gezien, maar wat is het een prachtig land! Ik snap het wel, dan zijn af en toe wat ontberingen geheel ondergeschikt aan al dit moois! Wat heerlijk dat jullie zo genoten hebben met Gert en Marjan. Ik vind het zo bijzonder om ze samen met jullie op de foto te zien. Die belevenis staat voor altijd op jullie netvlies. Heel veel plezier op de berg en doe voorzichtig. veel liefs Marry en de hardwerkende Bemeltjes! xxxxxxxx

  • 19 April 2014 - 10:27

    Esther V.d. Kwast:

    Hoi Len en Nan!
    Echt zo leuk om weer even een update te lezen en de mooie foto's te zien!! Ook zie ik af en toe iets op facebook voorbij komen...!
    Hele fijne Pasen op de berg!! Liefs!

  • 19 April 2014 - 19:37

    Nard:

    Mooi verhaal en dito foto's.
    Af en toe wel heimwee naar Afrika als ik dit allemaal zie.
    Hele gezellige en fijne Paasdagen.

    Groetjes Nard en Rineke.

  • 19 April 2014 - 20:33

    Pauline:

    Heerlijk verhaal Nan! Ben jaloers!! XX

  • 20 April 2014 - 22:39

    Arjan Snij:

    Eindelijk weer een reisverslag. Ik zat er toevallig pas nog aan te denken. Gefeliciteerd met je verjaardag Nanda. En zoals ik lees zitten jullie als vissen in het water in Malawi. Keep up the good work en geniet ervan.
    Groetjes Arjan

  • 23 April 2014 - 16:53

    Chantal:

    Ha Len en Nan,

    Klinkt weer fantastisch en wat fijn dat je je verjaardag zo leuk hebt kunnen vieren!! Mooi verhaal en wat eem leuke foto's weer!! Ben ook erg benieuwd naar foto's van de berg! x Tal

  • 23 April 2014 - 20:27

    Oma En Opa Spierings :

    Heerlijk jullie verhaal weer te lezen,
    ook jullie blije koppies te zien!

    En wat en snoepies die hondjes !Je kunt zien dat het lieverdjes zijn !

    Fijn dat je kadootjes naar je zin zijn Nanda!

    veel plezier jullie met het klimmen! We zien de foto,s wel
    Dikke knuffel van ons opa en Oma

  • 16 Mei 2014 - 20:10

    Aad En Corrie Hasnoot:

    wat een mooi verhaal. Het is hard werken,lijkt mij Is het niet te warm.Wij hopen dat je dromen uit komen

  • 19 Mei 2014 - 12:28

    Lenneke:

    Ha Nanda en Lennart,

    Ik heb net de laatste nieuwsbrief gelezen en op school de post van Nanda. Wat is er al veel gebeurd en wat hebben jullie al veel ondernomen. Het is duidelijk dat dit leven jullie wel ligt. Petje af! gek idee dat het al een half jaar is dat jullie in Malawi zijn. Veel succes en geluk al daar. Groetjes, Lenneke

  • 20 Mei 2014 - 08:59

    Sas:

    Hey lieverds,

    Denk dat ik dit verslag gemist had ofzo in mn inbox - maar net de nieuwsbrief ontvangen, gelezen en maar eens gaan spitten naar een eerdere mail, tadaaa :)

    Wat een ontwikkelingen allemaal zeg. De hondjes zijn too cute, little rascals! Supergaaf dat papa & mama Nanda langs zijn gekomen, bijzonder om dit te kunnen delen samen!

    Wat cool dat het werk ook zn vruchten werpt ( is dat goed nl? juf Nan?) , dat Len zn bouw projecten goed gaan en ze daar toch nieuwe technieken en mogelijkheden leren. Nan dat de leraren mee werken en ook van jou workshop veel opsteken en ook daadwerkelijk gebruiken in hun lesstyle. Zat even de fotos te kijken, maar wat een cool idee om lesstof zo op de muren te schilderen bij gebrek aan andere materiaal, en het oogt Happy idd :)

    Succes met alles schatjes!

    XX Sas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lennart en Nanda

Actief sinds 10 Okt. 2013
Verslag gelezen: 971
Totaal aantal bezoekers 135420

Voorgaande reizen:

03 November 2013 - 03 November 2014

Malawi

Landen bezocht: