Precies 1 jaar later.... vliegen we naar… - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Lennart en Nanda - WaarBenJij.nu Precies 1 jaar later.... vliegen we naar… - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Lennart en Nanda - WaarBenJij.nu

Precies 1 jaar later.... vliegen we naar…

Blijf op de hoogte en volg Lennart en Nanda

02 November 2014 | Malawi, Blantyre

KENIA :)
Precies 1 jaar nadat we uit Nederland vertrokken (3 november 2013), stappen we nu weer op het vliegtuig. Morgen, 3 november 2014 vliegen wij terug naar Kenia zoals officieel gepland stond. Dit ticket stond voor Lennart nog steeds klaar (was destijds geëist). Alleen hebben we niet nog een extra ticket van Kenia naar Nederland gekocht, maar hebben we een extra ticket Malawi – Kenia voor Nanda gekocht. Daar eindigt onze vliegreis.... en begint onze VAKANTIE!!!

Twee weken lang reizen we door KENIA - TANZANIA - ZANZIBAR - en - NOORD MALAWI – terug naar huis, naar Blantyre.
Wat we precies gaan doen: We willen graag naar een groot safaripark in Kenia, en we hebben wat bijzondere plekjes in Noord Malawi die we graag willen bezoeken. Daar tussen gaan we het ontdekken. Even geen antwoord van ons dus op de whatsapp!

AFGELOPEN MAANDEN
Hebben we tussen het werken door de weekenden volop gebruikt om leuke uitjes te maken. We hebben weer een paar gave mountainbike routes gefietst, lekker gewandeld en naar het Lake geweest. Een paar bijzondere momenten waren toch wel:

FAMILIE UITBREIDING – 2 + 5
We wisten al dat het jagen op kippen een leuke bezigheid van onze honden waren. Helaas hebben ze nu ook ontdekt dat dit fout af kan lopen. 2 kippen hebben het moeten ondervinden. De teller stond toen nog op 1 kip en 1 haan. Maar dit is genoeg voor een nieuwe generatie; 3 weken geleden zijn er 5 kuikentjes geboren.

LAKE OF STARS
3 dagen lang, op het strand van Mangochi, aan het lake, was er een groots muziekfestival a la Lowlands in Nederland: Je gaat met je tentje camperen op het terrein, en geniet 3 dagen lang van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat van grote artiesten uit Malawi, Zambia, Mozambique, Zuid Afrika en Schotland. Tussendoor genoten we van de zon en kon je lekker eten kopen bij de lokale tentjes. Totaal onverwacht, was het hele muziekfestival heel erg goed geregeld. Het was echt heel gaaf om mee te maken, zeker in zo’n mooie omgeving.

MOUNT MULANJE
We hebben voor de 3e keer Mulanje beklommen, en nu met 2 vrienden van VSO uit Mzuzu. De eerste dag was een flinke tocht van 6 uur door het regenwoud. De tweede dag hebben de mannen een piek beklommen. De vrouwen deden een dagje ‘rustig’ aan en bezochten de watervallen in de buurt. Helaas werd deze tocht, wat maar half uur wandelen heen en terug was… een vreselijk zoektocht van 5 uur door de bossen heen. We waren verdwaald. Ja we hadden een gids mee, maar daar hadden we helemaal niks aan. We hebben uiteindelijk zelf de weg terug gevonden, maar moesten hiervoor wel gevaarlijk steile bergen beklimmen en afdalen. Het was best wel eng, de adrenaline kwam al boven, we hadden onze overlevingsplannen voor de nacht al uitgebreid bedacht. Maar 15 minuten voordat het donker werd kwamen we weer bij onze hut terug. Veilig en wel en mét een goed verhaal :) De mannen waren al wel even ongerust en 4 lokalen mensen waren ons al aan het zoeken. De 3e dag was het snel vergeten toen we terug liepen naar beneden door het bamboe pad: prachtig.

ILLOVO CYCLE RACE
Vorig weekend is Lennart de zware uitdaging aangegaan om als enige Mzungu de fietsrace van 50 km op de mountainbike te fietsen door de bergen van Blantyre en Thyolo. De mooiste race fietsen en mountainbikes kwamen voorbij. Maar het bijzondere was wel dat er ook heel veel mannen met een gewone fiets mee deden. Zie een prachtige foto van een Malawiaan die naar de start toe loopt (nummer 214), op zijn blote voeten, oude kleding aan en een totaal brakke fiets. Dit was 1 van de 4 snelste!

MOUNTAINBIKEN óp het ZOMBA PLATEAU
Afgelopen weekend zijn we met de auto de Zomba berg opgereden tot aan de parkeerplaats. Vanaf daar hebben we, samen met een vriendin uit Malosa, de berg verder beklommen met de mountainbike. Bovenop is het Zomba plateau, waar je prachtig uit zicht hebt een heel mooi kan fietsen. De weg naar beneden over de rotsen is een flinke hindernis.

OMA’s AAN DE TOP
Deze twee maanden willen we even onze oma’s in het zonnetje zetten. Wat hebben wij een top oma’s. We hebben bewondering voor onze sterke Oma Rietje, we wensen Oma Mieke veel beterschap met haar heup en we feliciteren Oma Bets met de bijzondere leeftijd van 85 jaar. Lieve oma’s en lieve opa, we denken aan jullie!

WERK
Op het werk is het laatste maand bijzonder hard gegaan. De bouw is bijna klaar, de renovatie plannen bij Nanda zijn gestart en ons persoonlijk project dankzij al jullie sponsoring (special needs klas lokaaltje) is ook gestart! Jullie zullen nog even moeten wachten op alle verhalen. Na de vakantie, zullen we jullie weer updaten.

Liefsss van ons

• 02 November 2014 - 12:46

Esther V.d. Kwast:

Ha Len en Nan,

Leuk weer om even wat van jullie te horen! Een jaar weg!! Wat een tijd!! Hele fijne vakantie! Liefs Esther

• 02 November 2014 - 12:48

Janny:

super om te lezen nanda en lennart. wouwww en mooie foto.s veel plezier op jullie vakantie

• 02 November 2014 - 13:06

Kathy:

Hoi jullie beiden,
    Wat hebben jullie het toch leuk. Lijkt wel of het alleen nog maar leuker wordt met al jullie uitjes. Alleen dat verdwalen in de Bergen is even minder....lekkere gids hoor! Gelukkig liep het goed af. Een hele fijne vakantie toegewenst geniet er van en doe voorzichtig. Als het ff kan toch af en toe een appie zou fijn zijn. xxx Kathy

• 02 November 2014 - 13:59

Hans:

Weer mooie verhalen van jullie belevenissen in Malawi en dus straks nog meer avonturen in de buurlanden, kijk al uit naar de foto's. Ik zie Nanda steeds op een andere fiets, heeft het kettingblad het dan toch niet gered? Een mooie reis gewenst!

• 03 November 2014 - 16:22

John En Coby Broekhof:

Hallo globetriotters,
    Wat is het snel gegaan, nu al weer een jaar weg, en nog niet thuis. wij wensen jullie nog een fijne tijd in jullie vakantieweken in Africa. Gave foto's. Groetjes van Oma Rietje, (ik was vanmorgen bij haar)'Lieve groetjes van jullie oom en tante, John en Coby.

• 03 November 2014 - 18:46

Marjan:

Wat een verhaal weer, geweldig. Wel voorzichtig blijven hoor. Geniet van julie vakantie.
    We verwachten nog meer van die mooie foto s van jullie vakantie.
    Een hele mooie tijd.

• 03 November 2014 - 20:46

Debbie:

Hè lieverds! Wat een goede verhalen en wat een prachtige foto van jullie twee!
    Geniet enorm van de vakantie!
    Enorm verdiend!!!

Kus

• 03 November 2014 - 21:05

Marry:

Lieve Nanda en Len,
    Wat fantastisch dat jullie nog zo'n mooie reis gaan maken, je bent er nu toch!!! Ik geniet mee van jullie mooie verhalen en wat een prachtige foto's weer! Geniet met volle teugen en ik kijk uit naar nieuwe verhalen en foto's!
    Héél veel plezier.
    Liefs Gerard, Marry, Joëlle, Nikki, Jelte en Maite