Het avontuur begint - de voorbereidingen - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Lennart en Nanda - WaarBenJij.nu Het avontuur begint - de voorbereidingen - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Lennart en Nanda - WaarBenJij.nu

Het avontuur begint - de voorbereidingen

Blijf op de hoogte en volg Lennart en Nanda

13 Oktober 2013 | Nederland, Leiden

Lieve familie, vrienden, collega's, bekenden,

Een aantal maanden geleden hebben wij samen goed nagedacht over wat we nu willen gaan doen. En na al die mooie reizen in Azië en vrijwilligerswerk-ervaringen in Afrika, waren we het er al snel over eens dat we dat nog een keer heel graag willen doen, maar dan met een serieuzere baan in het buitenland en voor een langere tijd.
Tja..makkelijker gezegd dan gedaan.. want daar begon de zoektocht.

Zo kwamen we bij VSO (Volunteer Service Overseas) terecht, en waren we voor dat we het wisten door de eerste sollicitatieronde heen. In mei kwam het assessment. Het was spannend, maar vooral ook leuk. En al snel leerden we andere leuke vakdeskundigen kennen. Je begrijpt, ook deze dag was geslaagd. Nu was het dus afwachten op een placement (een baan) en op de goedkeuring van het bedrijf in het desbetreffende land.

Nu een aantal maanden later, veel informatie verder, een medische keuring verder, een aantal online cursussen en een aantal trainingen later......

is het DEFINITIEF: de tickets zijn geboekt..wij vertrekken 3 november naar MALAWI!

Ik (Nanda) word als onderwijs-vakdeskundige uitgezonden naar Malawi om de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren. Lennart gaat zich bezighouden met het ondersteunen van verschillende bouwprojecten, in samenwerking met Stichting Bouwen. (www.stichtingbouwen.nl)

Nog 3 weken, en dan vertrekken we. De afgelopen week hebben we iedereen ingelicht en alles opgezegd. We zijn nu druk bezig met ons nog verder in te lezen en onze enorme actielijst af te werken, en tussendoor uiteraard nog zoveel mogelijk vrienden en familie bezoeken :)

Het is uitdagend en leuk. We hebben er super veel zin in. Maar het is ook megaaaa spannend! Op naar ons avontuur.

Groetjes Lennart en Nanda

Via deze waarbenjij.nu willen we iedereen die dat leuk vindt op de hoogte houden van ons avontuur. Daarnaast maken we ook een nieuwsbrief waarin we we wat dieper op ons werk in gaan, en uitleggen waar al het sponsorgeld precies heen gaat. Wil je je aanmelden voor deze nieuwsbrief, en hebben wij nog geen e-mailadres van jou--> dan kun je deze doorsturen naar nandadebruin@gmail.com

• 13 Oktober 2013 - 14:22

Marjon De Bruin-Griffioen:

Ik wens jullie heel veel succes en ga jullie graag volgen op o.a. deze site! Veel bewondering voor jullie! Liefs Marjon

• 13 Oktober 2013 - 15:19

Marcia:

Hoi Nanda en Lennart,

Wat ontzettend stoer dat jullie dit gaan doen! Veel mensen zouden wel willen maar zetten die stap niet! (zoals ikzelf.. ;-) ) Ik wens jullie een enorm rijke tijd met veel mooie, maar leerzame momenten. Ik wens jullie pieken en af en toe een klein dalletje (want ook van die dalen leer je ontzettend veel!).
    Maar in ieder geval heel veel plezier!!

Liefs, Marcia

• 13 Oktober 2013 - 15:47

Esther V.d. Kwast:

Ha Nan en Len,

Ik ga jullie zeker volgen!! Echt zo super goed, leuk, gaaf, spannend, interessant, leerzaam
    enz. dat jullie dit gaan doen!!
    Sterkte nog met de laatste voorbereidingen en heel veel plezier!!

Liefs Esther

• 13 Oktober 2013 - 17:47

Efrath:

Hey Nanda en Lennart, superleuk dat we bijna tegelijk weggaan, ik ga jullie blog volgen want ben heel benieuwd naar jullie belevenissen in Malawi. Succes met de actielijst - klinkt heel herkenbaar ;)
    groetjes, Efrath (en Arnoud)

• 13 Oktober 2013 - 19:42

Laura:

Lieverds!
    Deze site ga ik ook enorm goed in de gaten houden!
    Ben nog steeds heel blij voor jullie dat het nu echt gaat gebeuren!
    Xxx Laura

• 13 Oktober 2013 - 20:46

Mike En Steffanie:

Moni!
    Wat leuk en goed dat jullie dit samen gaan doen!Malawi is een vriendelijk en mooi land!
    Geniet ervan en uiteraard heel veel succes!

• 13 Oktober 2013 - 22:15

Arjan:

Hey Len en Nanda,

Gaat t dan toch echt gebeuren..!!! Spannend hoor.Ik zal jullie via deze site zeker volgen.
    Nanda, Laat je niet gek maken en Len....Wees voorzichtig. Ik denk niet dat de meeste steigers in Malawi gekeurd zijn.

Groetjes.

• 21 Oktober 2013 - 09:59

Marije Langstraat:

Hoi Nanda en Lennart!

Tof dat jullie deze kant op komen :) Ik zal jullie vast en zeker ontmoeten in Blantyre. Ik probeer er toch zeker 1 of 2 keer per maand heen te gaan.

Mochten jullie nog tips nodig hebben (of een what to bring lijstje ;) ) kunnen jullie me altijd mailen! marijelangstraat@gmail.com

Groetjes en tot over een paar weken,

Marije

• 02 November 2013 - 22:00