Op de koffie bij de buren - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Lennart en Nanda - WaarBenJij.nu Op de koffie bij de buren - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Lennart en Nanda - WaarBenJij.nu

Op de koffie bij de buren

Blijf op de hoogte en volg Lennart en Nanda

03 December 2014 | Malawi, Blantyre

Oww wat een verschrikkelijke vakantie. Maar we hebben het overleefd. We zijn weer terug. Op z’n Malawiaans iets later dan gepland. Hoewel…

Hier onze verschrikkelijke (bijzondere, gave, mooie, indrukwekkende, relaxte, etc.) foto’s :)

En een korte samenvatting voor wie dat leuk vindt:

KENIA
- Nairobi: Een bezoek aan het National Park weeshuis waar zieke/verwaarloosde wilde dieren worden opgevangen en heerlijk gegeten bij de Carnivoor waar ze grote spiezen met allerlei soorten vlees (krokodil, struisvogel, buffel, kudu) serveren.
- Lake Naivasha: Mountainbiken door Hells Gate National Park tussen de wilde dieren + gewandeld door de Gorge waar Tomb Raider 2 mét Angelina Jolie is opgenomen.
- Masai Mara National Park: 3 dagen door 1 van de beroemdste safari parken gereden en de meest indrukwekkende wilde dieren van heel (te) dicht bij gezien.

TANZANIA
- Moshi: Gewandeld aan de voet van de Kilimanjaro en gedroomd over een volgende reis.
- Dar es Salaam: Gewandeld door deze hele grote stad en al onze vooroordelen laten varen. Wij hebben genoten.
- Zanzibar: Dit eiland is echt te mooi om waar te zijn. We hebben er dan ook een paar dagen extra voor uitgetrokken om dit te beoordelen. Maar echt waar; na al onze mooie reizen is dit de plek met het witste strand en de meest blauwe zee. We hebben 2 prachtige duiken gemaakt waar de dolfijnen boven ons zwommen en de pijlstaartroggen onder ons. Sprakeloos..

MALAWI
- Livingstonia: Eenmaal terug in Malawi na een bizar lange reis in de bus, hadden we niet heel veel tijd meer over. Toch was het bezoek aan het dorpje op de berg; Livingstonia, alle moeite waard. Daarnaast nog heerlijk gerelaxt bij de mushroomfarm, de langste watervallen van Malawi bewonderd en een flinke wandeling naar beneden gemaakt met prachtig uitzicht op Lake Malawi.
- Mzuzu: Onze laatste stop is in het iets kleinere, schonere maar zelfde sfeer als Blantyre – Mzuzu. Hier verbleven we bij vrienden die we kennen via VSO. Heel gezellig.

Na een toch wel heel bijzondere reis (1 vd favorieten) waren we na 10 uur bussen weer thuis… uhh in Blantyre. Je komt uit Afrika weer in Afrika aan. Toch even vreemd. Maar wow wat zijn we onwijs blij dat we deze reis mochten maken.

Ennn.. niet onbelangrijk: onze honden waren vooral heel blij dat het weer afgelopen was :)

• 03 December 2014 - 20:51

Hans:

Jullie kunne deze reis wel aanbieden op internet, leuk prijsje erbij en je hebt zo maar 100 klanten en voor je het weet ben je een reisbureau. Mooie foto's en ik denk dat jullie er nog veel meer hebben. Zullen we dit weekeinde een dia-avond organiseren, 5 december zijn we nog vrij.

• 03 December 2014 - 21:39

Kathy:

Jeetje wat ziet dat er allemaal gaaf uit zeg! Leuke pet heb je op Lennart. En lekker in de hangmat nanda! Prachtige vakantie zo te zien.
    Xxx

• 03 December 2014 - 22:10

Henrie:

Hoi Nanda en Lenard dit was we een echte verschrikkelijke reis rot dat jullie dit moesten mee maken. Prachtige foto's van zo een rot reis gelukkig mogen jullie weer aan het werk. Wij gaan sinterklaas en kerst vieren. Jullie Prettige feestdagen en een gezond 2015 kus van de Bruintjes

• 03 December 2014 - 22:21

Nard En Rineke:

Leuk dat jullie het zo naar de zin gehad hebben, Afrika is erg mooi maar ook verslavend.
    Erg mooie foto's, vooral dat luipaard, dat kwam me bekend voor.
    En nu "thuis" de draad weer oppakken?
    Wens jullie alvast hele fijne feestdagen.
    Groetjes Nard en Rineke

• 03 December 2014 - 22:30

Tabitha:

Wauuwww, Nan en Lennart! Wat een onwijs gave reis moet dat zijn geweest, en wat een jaloersmakende foto's zeg! Prachtig! :D Maar jullie hebben het verdiend na al jullie harde werken. Ik hoop dat jullie lekker zijn opgeladen om weer aan de slag te kunnen met jullie projecten!

Veel liefs uit een ijzig koud Nederland! xxx Tabitha

• 03 December 2014 - 22:38

Marjon:

Ja wel vervelend, dan verlang je toch naar het strand aan Langevelderslag! Maar ja 't is niet anders. ;-)
    Groetjes van die andere de Bruintjes

• 04 December 2014 - 08:17

Marry:

Echt heel naar voor jullie allemaal!! Het blijft wel tobben zo hè! Ik ben wederom sprakeloos. Ik geloof dat ik ga sparen voor Zanzibar! Succes nu maar weer en geniet vooral nog héél
    lang na! 2015 kan voor jullie ook niet meer stuk!! Liefs van de Bemelmannetjes xxxxxxxxx

• 04 December 2014 - 17:32

Marjan (mam):

Wat een top foto's kan me helemaal verplaatsen in de foto's. Wat moeten jullie een mooie tijd gehad hebben.

• 04 December 2014 - 18:05

Karin:

Geweldig!!!! Zou er zo naar toe willen. Jullie hebben vast geen tijd om ons allemaal te missen :) Geniet er nog maar meer van. xxx Karin

• 04 December 2014 - 22:06

Debbie:

O wat rot zeg die vakantie. Jullie kunnen mij altijd vragen zulke vakanties over te nemen hoor. Daar maak ik echt geen punt van! :)

Lieverds wat top!

• 07 December 2014 - 14:06

John En Coby Broekhof:

Hallo Nanda en Lennart, wat gaaf weer even wat van jullie te horen en zien. Nou wij denken inderdaad dat jullie een hele gave vakantie gehad hebben, mooie foto's! wanneer komen jullie weer naar Holland? zal wel weer wennen zijn, het is hier weer lekker fris!
    Lieve groetjes van ons uit Lisse.
    John en Coby.

• 08 December 2014 - 09:22

Lenneke :

Hoi, niets aan toe te voegen behalve dat het er jaloersmakend mooi en avontuurlijk uitziet! Goed te zien dat jullie genieten. De honden staan niet op de foto's, waren ze wel mee?
    Wij hebben inmiddels zelf een hondje, RenS, zo'n droppie ... XXX Lenneke

• 11 December 2014 - 15:49

Esther V.d. Kwast:

Hoi! Echt super super mooie foto's zeg! Zo te horen hebben jullie echt veel gedaan en onwijs genoten!! :) Groetjes Esther